background
ინტერვიუ IWSC-ის ჟიურის წევრთან სალვატორე კასტანოსთან

ინტერვიუ IWSC-ის ჟიურის წევრთან სალვატორე კასტანოსთან

საქართველოში ვიზიტის წინ, სალვატორე კასტანო “Friarwood Wine Importers”-ის სავაჭრო მრჩეველი და მთავარი სომელიე გვიზიარებს თავის მოსაზრებებს ქართულ ღვინოსთან დაკავშირებით.

რისი პოვნა გსურთ ღვინის შეფასების დროს? რას აქცევთ ყურადღებას ღვინის შეფასების დროს?

ღვინის შეფასების დროს ბევრი რამ არის გასათვალისწინებელი: ფერი,  გემოს ინტენსივობა, სურნელი და გემოს ბალანსი.

რამდენად მნიშვნელოვანია სომელიესთვის ღვინის რეგიონებში მოგზაურობა, მეღვინეებთან შეხვედრა თუ ჩვენ ისეთ სამყაროში ვცხოვრობთ, სადაც დისტანციურად შეგვიძლია ვისწავლოთ ყველაფერი?

სომელიესთვის მოგზაურობა აუცილებელია. შეგიძლია ისწავლო იმდენი, რამდენიც გსურს, მაგრამ ღვინის რეგიონებში მოგზაურობა და ადგილობრივი ადამიანების გაცნობა, რომლებიც იმაზე კარგად იცნობენ გარემოს, ვიდრე ამის წაკითხვა რომელიმე წიგნში შეგიძლია, საუკეთესო გამოცდილებაა. ყოველ ჯერზე ღვინის ქარხანაში სტუმრობისას უფრო მეტს ვსწავლობ, ვიდრე წიგნებიდან.

რა როლი აქვს ღვინის ტურიზმს მის პოპულარიზაციაში?

დღეს ღვინის ტურიზმი უფრო და უფრო მეტ მნიშვნელობას იძენს, არამხოლოდ პროფესიონალი სომელიეებისთვის, რომლებსაც სურთ ახალი რეგიონების აღმოჩენა,  არამედ იმ ადამიანებისათვისაც, რომლებსაც უყვართ ღვინის დაგემოვნება და სულ უფრო მეტად ინტერესდებიან ღვინის რეგიონებში სტუმრობით.

რა არის ის მთავარი უნარი, რომელიც სომელიეს სჭირდება ღვინის კონკურსში მონაწილეობის მისაღებად?

ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი უნარია გამოცდილება. როდესაც ძალიან ბევრი ღვინო გაქვს დაგემოვნებული, უკვე იცი რა უნდა ეძებო ახალ ღვინოში და რა აქცევს მას გამორჩეულად. აუცილებელია ვარჯიშიც, რათა თქვენი ცხვირი და სასა ყოველთვის მზად იყოს. ჩემი აზრით, „ბრმა დეგუსტაცია“ არის ერთ-ერთი საუკეთესო გზა იმ ღვინის ხარისხის გამოსაცნობად, რომელსაც აგემოვნებ.

კითხვები, რომლებსაც დაუსმევდით იმ მომხარებელს, რომელმაც არაფერი იცის ღვინის შესახებ.

როგორც წესი, ჩემი შეკითხვები ასეთია:

ხილის ღვინოები უფრო მოგწონთ თუ მშრალი?

მსუბუქი ღვინოები უფრო მოგწონთ თუ ტანინიანი?

მარტივად დასალევი ღვინოები უფრო მოგწონთ თუ კომპლექსური გემოთი?

ამ სამი კითხვით შეგიძლია გაიგო, თქვენს მომხმარებელს რომელი ღვინოს ანიჭებს უპირატესობას.